HOLLOW SKY 20

Ο επιθεωρητής Τζιράρ ξαναχτυπά!

(θρίλερ σε συνέχειες#1|#2|#3|#4|#5|#6|#7|#8|#9|#10|#11¦#12)

13.

Σύνδεση με τα προηγούμενα: Ο νεκροζώντανος Βλαντ, διψασμένος για φρέσκο πνεύμα, έπειτα από περιπετειώδεις συναντήσεις με μια σειρά σπουδαίων θεωρητικών τής αλλοτρίωσης βρίσκεται στο ατμόπλοιο Ned Ludd όπου συναντά το νεοπριμιτιβιστή μαρκόνη Ιωάννη Γερζάνιο.

«Υποκλίνομαι στην οξύνοιά σας φίλτατε Βλαντ», απάντησε ο παράξενος εκείνος ναυτικός κατεβάζοντας άλλη μια γουλιά ρετσίνα: «Σωστά το καταλάβατε. Για την κατάντια τού κόσμου ευθύνεται η νεολιθική αγροτιά!». Και δίχως να πάρει ανάσα συνέχισε: «Ο κόσμος τής εμπορευματικής λέπρας όπου ζούμε - λάθος: επιβιώνουμε δυστυχισμένοι - σήμερα, αυτός ο κόσμος όπου τα πάντα έχουν υποταχθεί στην ποσότητα, ξεκινάει από τότε που ο άνθρωπος βάλθηκε να μετράει. Πότε; Όταν βεβαίως αποκόπηκε από τη Φύση, δηλαδή από τότε που έπαψε δια τής βίας να ζει ευτυχισμένα σαν κυνηγός-τροφοσυλλέκτης όπως ο αδελφός μας Πιθηκαγόρας κι όλα τ' αδέλφια μας τα ζώα. Έως τότε, το βεβαιώνουν άπαντες οι εμβριθείς ανθρωπολόγοι, ο άνθρωπος ζούσε χωρίς Χρόνο, χωρίς Διαίρεση τής εργασίας, χωρίς καν αυτή την πανούργα διαμεσολάβηση που λέγεται Γλώσσα, και που ο Μύλερ - όχι ο διάσημος μπαλαδόρος ε.α. Γκερντ αλλά ο γλωσολόγος τού 19ου αιώνα - υποστηρίζει οτι πρόκειται για μια αρρώστεια που παραμορφώνει τη σκέψη επειδή διαμεσολαβεί την περιγραφή τών πραγμάτων».
«Έλεος αγαπητέ!», ψέλλισα, «θα με κάνεις ν' ανοίξω τρίτο πακέτο τσιγάρα! Εννοείς οτι ακόμα και η Γλώσσα μάς αλλοτριώνει;». Διαμιάς μού ήρθαν εικόνες από τις προγλωσσικές μεταφωνήσεις τής αγαπημένης μου Wanda. Πόσες φορές δεν επέμενε πως η αγριότητα είναι όμορφα καλυμμένη πίσω από τις λέξεις! Καλημεράγκρρρρρ! ήταν γραμμένο λες με αίμα στον πίνακά της "Ενδοσκόπηση".
Η βαθιά φωνή τού Γερζάνιου με ξανάφερε στο παρόν: "Σκέψου οξυδερκέστατε φίλε, σκέψου ποιές μπορεί πραγματικά να είναι οι ρίζες τής αλλοτρίωσης. Διάβασε τα μηνύματα! Η Διαίρεση κι ο Διχασμός δεν θα μπορούσαν να μολύνουν το είδος μας εάν κάποιοι δεν είχανε την τρισαπαίσια ιδέα να διαιρέσουν την επιφάνεια τού πλανήτη μας σε χωράφια, ώστε μετά να την Γεωμετρήσουν κι όλα τα σκατά! Και πώς θα τούς ερχότανε ετούτη η που κακοχρονονάει ιδέα εάν δεν είχανε σκεφτεί να σταματήσουν το νομαδιλήκι και να θρονιαστούν πάνω σ' ένα κομμάτι γης; Κι έπειτα να το περιφράξουν, ν' αρχίσουνε οι μοιρασιές και τα μετρήματα, οι γεωμετρίες και τα μαθηματικά, τα μπρα-ντε-φερ που υποκριτικά αποκαλούν ανταλλαγές, κι η γλώσσα που έρχεται να ντύσει όλην ετούτη τη βαρβαρότητα με καλλιφωνίες; Ναι, η περίφημη Αγροτική Επανάσταση τής νεολιθικής εποχής ήταν Αντεπανάσταση!".
Ήμουν εμβρόντητος και αν δεν ήξερα τη θρυλική αντοχή τών ναυτικών στο οινόπνευμα, θα έλεγα πως ο αναπάντεχος αυτός συνομιλητής μου ήταν μεθυσμένος. Μα το ρολόι χωρίς δείχτες; ΄Οχι, τα είχε σκεφτεί και ξαναμανασκεφτεί όλα τούτα.
Πήγα να μιλήσω μα μ' έκοψε ευγενικά: "Για συλλογίσου, τι ονειρεύονται όλοι οι Μυστικοί; Κάτω από κάθε πέτρα τους θα βρεις μια νοσταλγία, τη νοσταλγία για ένα κόσμο άχρονο, για μια Εδέμ που κάποτε υπ-ήρ-ξε!".
Άφησα να περάσουν δυό λεπτά πριν απαντήσω.
"Ασυρματιστά-φιλόσοφέ μου", ξεκίνησα, "στο όμορφο παζλ που μόλις βάλατε κάτω από τη στρογγυλή μου μύτη, λείπει τολμώ να πω ένα κομμάτι".
"Πώς;" : με κοίταξε λιγάκι ξαφνιασμένος, "μα ποιό;".
"Ιδού", απάντησα γλυκά: "Ακόμα κι αν τα πράγματα έχουν ακριβώς όπως τα λέτε, ακόμα κι αν η σαρκοβόρος αλλοτρίωση ξεκίνησε με την εμφάνιση τών αγροτών, από πού στην ευχή ξεπήδησαν εκείνοι οι τρισκατάρατοι αγρότες; Διότι ασφαλώς δεν φαντάζομαι να εννοείτε οτι ήρθαν από το Διάστημα, όπως υποστηρίζουν κάποιοι σύγχρονοι συμπατριώτες σας για τη δική σας τη φυλή!".
Με κοίταξε απορημένα. "Α, δεν το ξέρετε; Και μάλιστα οι συγκεκριμένοι θεωρητικοί τής διαπλανητικής σκέψεως αναμένουν από στιγμή σε στιγμή την επανέλευση Ελλήνων από το Διάστημα, για ν' αποκατασταθεί ο κόσμος!".
Ο Ιωάννης είχε μεγάλη αίσθηση τού χιούμορ: "Λες δηλαδή ρε Βλαντ να δω κάποια στιγμή από τη γέφυρα αστρόπλοια ονομαζόμενα Κωστούλα Τ. και Καπταπάνος 2; Τελοσπάντων. Εδώ μάς περιφέραν σε Δαυλό πως οι θεοί τών Αιγυπτίων ήτανε Έλληνες επειδή λέει το είπε ο τερατολόγος Μανέθων, γνωστός 'δοσίλογος' Αιγύπτιος τής εποχής τών Πτολεμαίων και μάλιστα εκ τών κατασκευαστών, βασιλικήι εντολήι, μιάς απολύτως τεχνητής θεότητος, τού Σέραπι, για να καλμάρει ο ανήσυχος λαός".
"Άρα", επανέφερα το φίλο μου στο θέμα μας, "μιάς και δεν ήρθαν από το Υπερπέραν, από πού λες να εμφανίστηκαν οι νεολιθικοί αγρότες ει μη από τα σπλάχνα τών τρισευτυχισμένων - κατ' εσέ - νομάδων τροφοσυλλεκτών;".
"Και τι σημαίνει αυτό;": ο θεωρητικός-μαρκόνης τού Ned Ludd φάνηκε σκεφτικότατος. "Σημαίνει αγαπητέ", απάντησα με φόρα, "πως η φοβερή αλλοτρίωση ξεπήδησε από τη μήτρα τής υπέρτατης νομαδικής ευφορίας,. που συνεπώς δεν ήταν και τόσο χάι όσο θες να φαντάζεσαι, ώστε να πρέπει να επιστρέψουμε εκεί!".
"Θέλεις λοιπόν να πεις αγαπητέ αλλά και σπαστικέ μου νεκροζώντανε οτι η αλλοτρίωση εμφιλοχωρούσε στο άχρονο πηγαινέλα τών λατρεμένων μου νομάδων;".
"Κι αυτό αλλά και δυό-τρία πραγματάκια ακόμα", τού απάντησα: "Μα ας αφήσουμε για λίγο την κουβέντα κι ας βγούμε ν' απολαύσουμε την καταιγίδα που πλησιάζει".

 

(συνεχίζεται)

 

StarryNights

Γιάννης Δ. Ιωαννίδης [e-mail]